Program „Ochotnicy Naszej Gminy”. Fundacja BGK zmienia termin naboru i formę konkursu.
Fundacja Banku Gospodarstwa Krajowego im. Jana Kantego Steczkowskiego (Fundacja BGK) zmienia formę oraz termin naboru wniosków w ramach konkursu grantowego „Ochotnicy Naszej Gminy”. Wprowadzane zmiany są spowodowane ogromnym zainteresowaniem Programem oraz możliwymi ograniczeniami systemu informatycznego.
Pierwotny termin rozpoczęcia naboru wniosków (16 lutego 2023 r.) jest nieaktualny, a informacja odnośnie nowej daty i zasadach naboru zostanie opublikowana na stronie Fundacji BGK w najbliższych tygodniach.
Celem konkursu grantowego „Ochotnicy Naszej Gminy” jest wsparcie jednostek Ochotniczej Straży Pożarnej (OSP) w zakupie sprzętu, który umożliwi im wypełniać swoją misję.
Wnioski o granty mogą składać jednostki OSP wpisane do rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej Krajowego Rejestru Sądowego (poza OSP będącymi grantobiorcami w poprzedniej edycji).
Dofinansowanie otrzymane w ramach Programu można przeznaczyć na zakup sprzętu niezbędnego do bieżącej działalności jednostki, np.:
– agregatów, ładowarek, przedłużaczy;
– defibrylatorów, noszy, parawanów ochronnych;
– mundurów, hełmów;
– lamp, latarek, reflektorów, masztów, systemów oświetleniowych;
– łańcuchów pił, pilarek, przecinarek, nożyc;
– sprężarek, wentylatorów, detektorów;
– pomp, motopomp, zestawów hydraulicznych, wałów przeciwpowodziowych;
– poduszek wysokociśnieniowych z butlą i sterownikiem;
– podpór do stabilizacji pojazdów;
– itp.
Szczegółowe informacje na temat konkursu grantowego „Ochotnicy Naszej Gminy” można znaleźć na stronie Fundacji BGK.