Otwarty konkurs ofert na realizację zadań publicznych Gminy Miedźna w trybie ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, w zakresie działania na rzecz osób niepełnosprawnych
Wójt Gminy Miedźna, działając na podstawie przepisów ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację zadań publicznych dla mieszkańców gminy Miedźna, w sferze zadań określonych w art. 4 ust. 1 pkt. 7 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
I. Rodzaj zadań publicznych i wysokość środków publicznych przeznaczonych na ich realizację, wraz z terminem realizacji:
Zadanie nr 1: „Dowóz dzieci niepełnosprawnych z terenu gminy Miedźna do Polskiego Stowarzyszenia na Rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną, Koło w Pszczynie z siedzibą w Piasku”
– wysokość środków przeznaczona na ww. zadanie: 74 300,00 zł
– termin realizacji: 02.01.2023 r.- 29.12.2023 r.
Zadanie nr 2: „Dowóz dzieci niepełnosprawnych z terenu Gminy Miedźna do Polskiego Związku Niewidomych Centrum Edukacyjno-Leczniczo-Rehabilitacyjne dla dzieci i młodzieży, organizacja pozarządowa z siedzibą w Rudołtowicach”
– wysokość środków przeznaczona na ww. zadanie: 21 315,00 zł
– termin realizacji: 02.01.2023 r.- 29.12.2023 r.
Celem zadań jest: umożliwienie spełnienia obowiązku szkolnego i nauki przez dzieci niepełnosprawne.
II. Podmioty uprawnione do złożenia oferty:
1.Organizacje pozarządowe w rozumieniu ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.U.2022 r, poz.1327 t. j. ze zm.)
2.Podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
3.Realizacja zadania publicznego musi w całości mieścić się w zakresie działalności statutowej Organizacji pozarządowej/podmiotu wymienionego w art. 3 ust. 3 ww. ustawy.
III. Zasady przyznawania dotacji:
1.Zlecenie realizacji zadania publicznego organizacjom pozarządowym oraz podmiotom wymienionym w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie nastąpi w drodze powierzenia wykonania zadania wraz z udzieleniem dotacji przez gminę Miedźna na finansowanie lub dofinansowanie jego realizacji, po przeprowadzeniu otwartego konkursu ofert.
2.Ofertę, podpisaną przez osoby do tego uprawnione, należy złożyć na wzorze przyjętym Rozporządzeniem z dnia 24 października 2018 r. (Dz. U. z 2018 r. poz. 2057) Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań – stanowiącego załącznik nr 2 do niniejszego zarządzenia.
3.Szczegółowe warunki realizacji, finansowania i rozliczenia dotacji z budżetu Gminy regulować będzie umowa zawarta pomiędzy wyłonionym w konkursie podmiotem, a Organem zlecającym, której wzór stanowi załącznik nr 3 do niniejszego zarządzenia. Sprawozdanie częściowe oraz końcowe z wykonania zadania publicznego powinno być sporządzone według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do niniejszego zarządzenia.
4.Dopuszcza się składania ofert częściowych.
5.Złożenie oferty na realizację zadania nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji.
6.Organ zlecający zastrzega sobie prawo:
-odwołania konkursu bez podania przyczyn,
-zmiany terminu rozpoczęcia i zakończenia postępowania konkursowego,
-nie wybrania żadnej oferty,
-przyznania dotacji w wysokości niższej od określonej w ofercie, po złożeniu pisemnego oświadczenia podmiotu o możliwości realizacji zadania w niższej kwocie, zaproponowanej przez Organ zlecający.
7.Dopuszcza się możliwość realizacji tego samego zadania przez kilka podmiotów.
8.Dopuszcza się możliwość przekazania części zadania do realizacji przez podwykonawców. W ofercie należy dokładnie określić rodzaj podwykonawców wraz ze wskazaniem zakresu, w jakim będą uczestniczyć w realizacji zadania, oraz potwierdzeniem, że posiadają odpowiednią wiedzę, kwalifikacje i warunki do realizacji wskazanej części zadania.
9.W przypadku przyznania dotacji w wysokości niższej niż wnioskowana, po pisemnym oświadczeniu przez wyłoniony podmiot, wykonania zadania w kwocie dotacji niższej niż w złożonej ofercie, przed podpisaniem umowy należy dostarczyć korektę kosztorysu zadania, korektę harmonogramu realizacji zadania.
10. Na etapie oceny formalnej odrzucone zostaną oferty:
– złożone po terminie określonym w ogłoszeniu,
– złożone na niewłaściwym formularzu,
– złożone przez podmiot nieuprawniony,
– niezgodne z kwestiami budżetowymi narzuconymi w ogłoszeniu.
11. Dopuszcza się możliwość jednorazowego uzupełnienia/skorygowania ofert pod względem formalnym.
W przypadku uchybień formalnych oferent zostanie wezwany do ich uzupełnienia w terminie 3 dni licząc od dnia otrzymania drogą mailową wezwania. Brak dokonania uzupełnień we wskazanym terminie skutkować będzie odrzuceniem oferty na etapie oceny formalnej.
IV. Wymagane załączniki:
1. Aktualny odpis z rejestru lub odpowiednio wyciąg z ewidencji lub inne dokumenty potwierdzające status prawny oferenta.
2. Dokumenty potwierdzające kwalifikacje kadry oraz dopuszczenie samochodu do udziału w ruchu drogowym.
Ww. dokumenty mogą być przedstawione w kserokopii, potwierdzone za zgodność z oryginałem przez osoby upoważnione do reprezentacji podmiotu (kserokopia/każda skserowana strona powinna być opatrzona datą, napisem „zgodność kserokopii z oryginałem”, pieczątką organizacji/podmiotu, podpisana przez osoby do tego upoważnione). Dokumenty powinny być spięte i umieszczone np. w skoroszycie.
V.Termin i miejsce składania ofert
Oferty należy składać w Kancelarii Urzędu Gminy w Miedźnej (1 piętro) lub przesłać pocztą, ul. Wiejska 131, 43-227 Miedźna do dnia 13.12.2022 r., decyduje data wpływu oferty do UG Miedźna/. Oferty należy składać w zamkniętych, opisanych kopertach /nazwa podmiotu, nazwa zadania, na które została złożona oferta/ z dopiskiem „Konkurs na dowóz……./wpisać treść zadania zgodnie z pkt.I /”.
VI.Tryb wyboru ofert:
1.Oferty rozpatrywać będzie Komisja powołana przez Wójta Gminy Miedźna.
2.Rozpatrywane będą wyłącznie oferty kompletne, prawidłowe pod względem formalno-prawnym i merytorycznym.
3.Wybór oferty będzie zawierał uzasadnienie wyboru.
4.Od podjętych rozstrzygnięć o wyborze oferty nie przysługuje odwołanie.
5.O podjętych rozstrzygnięciach składający ofertę zostaną powiadomieni pisemnie, jak i również wyniki konkursu zostaną ogłoszone przez wywieszenie na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Miedźna oraz na stronie Internetowej BIP Urzędu Gminy Miedźna.
VII. Kryteria stosowane przy dokonaniu wyboru ofert:
1.Wybór oferty na realizację konkretnego zadania, dokonany zostanie w oparciu o następujące kryteria:
Lp. | Kryteria stosowane przy dokonywaniu wyboru ofert | Skala ocen |
1.
2.
3.
4.
5.
6. |
Możliwość realizacji zadania publicznego przez oferenta
Kalkulacja kosztów realizacji zadania publicznego, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania
Proponowana jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób, przy udziale których oferent będzie realizował zadanie publiczne
Planowany przez oferenta udział środków finansowych własnych lub środków pochodzących z innych źródeł na realizację zadania publicznego
Planowany przez oferenta wkład rzeczowy, osobowy, w tym świadczenia wolontariuszy i praca społeczna członków
Ocena realizacji zadań publicznych w przypadku oferenta, który w latach poprzednich realizował zlecone zadania publiczne, biorąc pod uwagę rzetelność, terminowość i sposób rozliczenia otrzymanej dotacji |
……pkt
……pkt
……pkt
……pkt
……pkt
……pkt |
Maksymalna liczba punktów | ……pkt |
2. Za każde kryterium przyznawane będzie od 1 do 5 punktów. Wymagana minimalna liczba punktów uprawniająca oferentów do otrzymania dotacji wynosi 50 % maksymalnej sumy punków możliwych do uzyskania.
3. Wysokość środków przeznaczonych na realizację zadań jest uzależniona od kwoty środków przeznaczonych na realizację zadań wymienionych w rozdz. I na dany rok budżetowy.
VIII. Termin rozpatrzenia ofert
Oferty zostaną rozpatrzone najpóźniej do dnia: 27.12.2022 r.
IX. Ogólne warunki realizacji zadań publicznych
1.Przyznane środki finansowe na realizację zadań zostaną przekazane w 2 transzach.
2.Przyznane środki finansowe na realizację zadania w ramach I transzy zostaną przekazane na rachunek bankowy w terminie do 30 dni od dnia zawarcia umowy.
3.Sposób rozliczenia środków finansowych zostanie określony w umowie.
4.Podmiot przyjmujący zadanie do realizacji jest zobowiązany do wykorzystania dotacji zgodnie z celem, na jaki ją uzyskał i na warunkach określonych umową i harmonogramem wykonania zadania.
5.Organ zlecający dokonuje kontroli i oceny realizacji zadania, a w szczególności:
– stanu realizacji zadania,
– efektywności,
– rzetelności i jakości wykonania zadania,
-prawidłowości wykorzystania środków publicznych otrzymanych na realizację zadania,
-prowadzenia dokumentacji określonej w przepisach prawa i w postanowieniach umowy.
Organ zlecający może badać dokumenty i inne nośniki informacji, które mają lub mogą mieć znaczenie dla oceny prawidłowości wykonania zadania. Podmiot przyjmujący zadanie do realizacji na żądanie kontrolującego – Organ zlecający, zobowiązany jest dostarczyć lub udostępnić dokumenty i inne nośniki informacji oraz udzielić wyjaśnień i informacji w terminie określonym przez kontrolującego – Organ zlecający.
6.Sprawozdanie częściowe oraz końcowe z wykonania zadania powinno zostać sporządzone w terminie określonym w umowie.
7.Organ zlecający dodatkowo może żądać częściowych sprawozdań, w tym miesięcznych lub kwartalnych z wykonania zadania.
8. Dopuszcza się w trakcie realizacji zadania możliwość dokonywania przesunięć w zakresie poszczególnych pozycji kosztorysu o 10 %, z zachowaniem danego kosztu oraz nie dodając nowego. Zmiany powyżej 10 % oraz utworzenie nowej pozycji kosztorysu wymagają zawarcia aneksu do umowy, po uprzednim przedstawieniu zaktualizowanej kalkulacji kosztów.
9.Podmiot przyjmujący zadanie do realizacji jest zobowiązany do dokumentowania wydatków zgodnie z ustawą z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz.U.2021.217 t.j. ze zm.).
10.Warunkiem przekazania kolejnej transzy środków jest zatwierdzenie rozliczenia częściowego poprzednio otrzymanej transzy.
11.Szczegółowe warunki realizacji zadania zostaną określone w umowie na podstawie przedłożonej oferty.
X. Informacja o zrealizowanych przez gminę Miedźna w roku ogłoszenia otwartego konkursu ofert i w roku poprzednim zadaniach publicznych tego samego rodzaju i związanych z nimi kosztami, z uwzględnieniem wysokości dotacji przekazanych organizacjom pozarządowym i podmiotom, o których mowa w art. 3 ust. 3.
Na realizację powyższych zadań dowozu dzieci niepełnosprawnych z budżetu Gminy Miedźna w 2022 r. przeznaczono-104 592,00 złote, a w 2021 r. przeznaczono- 90 398,00 złotych.
Szczegółowe informacje o konkursie zawarte są w Warunkach konkursu ofert na realizację zadań publicznych, dostępnych w Zespole Oświaty i Wychowania w Miedźnej z s. w Woli – tel. /32/ 211-61-77 lub 211-63-54 oraz na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Miedźna.
Załączniki:
OR.0050.244.2022 z 22.11.2022 -2