Ulgi z Tytułu Należności Cywilnoprawnych dla Przedsiębiorców z terenu Gminy Miedźna w związku z koronawirusem.
W związku z szerzącą się epidemią koronawirusa podejmujemy działania mające na celu pomoc przedsiębiorcom działającym na terenie Gminy Miedźna.
Naszym celem jest ograniczenie uciążliwości wynikających z obecnej sytuacji, w jakiej znalazły się podmioty gospodarcze.
Przedsiębiorca, który z powodu epidemii koronawirusa ma problemy, by zapłacić czynsz za lokal użytkowy, dzierżawę gruntu, użytkowanie wieczyste lub inne należności stanowiące dochód budżetu gminy może ubiegać się o:
- odroczenie terminu płatności na okres do 6 miesięcy,
- rozłożenie płatności na raty (na okres nie dłuższy niż 12 miesięcy).
Przedsiębiorco, jeśli chcesz skorzystać z ulgi, złóż odpowiedni wniosek w tej sprawie oraz dołącz do wniosku oświadczenie o sytuacji majątkowej.
We wniosku musisz wskazać, w jaki sposób epidemia koronawirusa wpłynęła na sytuację finansową Twojej firmy i brak możliwości opłacenia w terminie należności.
Dokument do pobrania:
Ulgi będą udzielane w ramach pomocy de minimis. W związku z tym, należy złożyć dodatkowe dokumenty dotyczące pomocy publicznej. Jeżeli z analizy dokumentów będzie wynikało, że w okresie ostatnich 3 lat wielkość otrzymanej pomocy publicznej de minimis przekroczyła 200 tys. euro, nie będzie możliwości udzielenia ulgi.
Dokumenty do pobrania:
- formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis,
- oświadczenie o wielkości otrzymanej pomocy lub o nieotrzymaniu pomocy,
- oświadczenie o sytuacji majątkowej zobowiązanego.
Wniosek wraz z wymaganymi dokumentami można przesłać w formie elektronicznej poprzez skrzynkę podawczą Epuap, złożyć w skrzynce dostępnej w naszym urzędzie lub wysłać pocztą.
Każdy wniosek będzie rozpatrywany indywidualnie, zgodnie z obowiązującymi przepisami i po wykazaniu, że ograniczenia wprowadzone na terenie kraju w związku z koronawirusem, zagrażają dalszej działalności firmy.
Ze względu na sytuację, w jakiej znaleźli się wszyscy podatnicy, mogą pojawić się rozwiązania systemowe (rządowe) w zakresie odroczenia płatności podatków ze strony samego ustawodawcy.
W razie dodatkowych pytań prosimy uprzejmie o kontakt:
- Referat Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska tel.: 32 211 61 96 wew. 43 lub 519347288 (w zakresie czynszu za lokal użytkowy)
- Biuro Gospodarki Przestrzennej i Nieruchomości tel.: 32 211 61 96 wew. 20 i 22 lub 519347285 (w zakresie dzierżaw, wieczystego użytkowania)
Dokumenty do pobrania:
- Wniosek w sprawie odroczenia terminu płatności należności cywilnoprawnych lub rozłożenia na raty należności cywilnoprawnych- do pobrania – wersja .do
- Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu sie o pomoc de minimis – do pobrania – wersja.doc
- Oświadczenie o wielkości otrzymanej pomocy lub o nieotrzymaniu pomocy – do pobrania – wersja.doc
- Oświadczenie o sytuacji majątkowej zobowiązanego – do pobrania – wersja.doc