Likwidacja niskiej emisji – PROGRAM SMOG STOP
W dniach 15 – 26 maja 2017r. w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach można będzie składać wnioski o dofinansowanie zadań realizowanych przez mieszkańców województwa śląskiego na rzecz ograniczenia niskiej emisji w ramach PROGRAMU SMOG STOP.
Program SMOG STOP „Dofinansowanie zadań realizowanych przez mieszkańców województwa śląskiego na rzecz ograniczenia niskiej emisji” jest kontynuacją Programu Pilotażowego realizowanego w 2016 roku. O udzielenie dofinansowania w formie dotacji mogą ubiegać się osoby fizyczne będące właścicielami lub współwłaścicielami jednorodzinnego budynku mieszkalnego.
Warunkiem koniecznym uzyskania dotacji w ramach Programu SMOG STOP jest wymiana źródła ciepła w oddanym do użytkowania i ogrzewanym obiekcie, tj. fizyczna likwidacja dotychczasowego źródła ciepła opalanego paliwem stałym pracującego na potrzeby centralnego ogrzewania, zabudowa nowego źródła oraz dostarczenie wraz z wnioskiem:
- zdjęcia obecnego źródła lub w przypadku jego likwidacji przed dniem 15.05.2017r. imiennego dokumentu zezłomowania – karty przekazania odpadu (za wyjątkiem likwidacji – rozbiórki pieców kaflowych lub trzonów kuchennych wówczas wymagane są protokoły potwierdzające wykonanie prac)
- zdjęcia budynku w zakresie w jakim planowana jest do przeprowadzenia jego termoizolacja
Wnioski o dofinansowanie przyjmowane będą od 15 do 26 maja 2017 roku. Można je będzie składać w siedzibie WFOŚiGW w Katowicach przy ul. Plebiscytowej 19 w godzinach od 7:30 do 15:30 lub przesłać pocztą (decyduje data wpływu do Funduszu).
UWAGA: Wnioski złożone przed lub po terminie naboru nie będą podlegały rozpatrywaniu.
Przed rozpoczęciem naboru zostanie uruchomiony w siedzibie Funduszu w Katowicach Punkt Konsultacyjny, który będzie czynny od poniedziałku do piątku w godzinach od 9:00 do 14:00, w którym pracownicy WFOŚiGW udzielać będą szczegółowych informacji na temat Programu. Telefon kontaktowy: 32/ 60 32 252